PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang. Marinejegeropptak.

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no

Satanic
11-07-11, 13:01
Hei

Som du sikkert har skjønt av tittelen på tråden har jeg ett par spørsmål ang. marinejegeropptaket.

1:I spørsmåls tråden postet av av en fra MJK svarer han i en av sine poster på ett spørsmål, der det var spurt om man måtte ha 9/9 i syn på sesjonstest, derav svaret var ja. Jeg ser helt fint, og bruker ikke noe eksternt som f.eks briller eller kontaktlinser for å se. Kvalifiserer jeg meg da til 9/9 på synstest, eller må jeg ha ett spesielt godt syn?

2: Hvis jeg har forstått det rett, foregår grovuttaket for MJK i stavanger. Jeg bor i Nord-norge, så hvis jeg søker på opptak, vil jeg da måtte betale reisen selv, eller vil forsvaret betale, evt. gi meg ett spesielt tilbud i forhold til pris?

3: Hvis jeg følger MJK's treningsdagbok fra start til slutt, burde jeg i teorien ihvertfall bestå på den FYSISKE delen?

Tusen takk for svar på forhånd. :)

Sofakriger
11-07-11, 13:17
Normalt syn er 9. Du går gjennom en enkel synsprøve på sesjon som går på å lese på avstand og fargesyn. Helt vanlige optiker/øyelegetest.

Ad opptaket foregår dette i forbindelse med juliinntaket på rekruttskolen på Madla. Du reiser da på ett helt vanlig inntak til rekruttskole som forsvaret selvsagt dekker. Dette får du mer info om når du får innkallingen.

Hvis du følger treningsopplegget kommer du i god form og trener på riktige kapasiteter. Det er ett godt utgangspunkt for å bestå minimumskravene, men selvsagt ingen garanti. Gjennom ett opptak vil du blir prøvd fysisk og psykisk. For å mestre best mulig bør du ikke være i slik fysisk form at du bruker all din energi og ditt fokus på å bestå minimumskrav. Du bør ha overskudd til å løfte blikket opp fra skotuppene, så å være i meget god form og vite hvordan hodet ditt virker når du er i kjelleren (dit kommer du uansett hvor god form du er i) er viktig.

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no