PDA

Vis full versjon : Rookie Fallskjermjeger?

Ole92
11-01-10, 22:29
Hei!
Jeg er 17 år, gutt, og har nettop gjort ferdig den nye seleksjon egenerklæringen på data.
Jeg har i flere år trent bevist og målrettet mot fallskjermjeger troppen. Ble anbefalt og søke fallskjermjeger for 3 år siden av en turleder i turisforeningen. Jeg har alle de fysiske kravene i boks med god margin og driver idrett på toppnivå. Tiden for den beinharde konkurransen i Rena leir om en plass i fallskjermjeger troppen kommer rasende fort. Og jeg stiller meg ofte spørsmål om jeg klarer tjenesten, om jeg takler den utfordringen det hevdes at det er. Jeg har snakket med venner om hva de tenker om det for å drøfte og få nye innblikk og impulser om hvorfor JEG faktisk vil til fallskjermjeger troppen. Men.. Jeg regner med at det er noen som har peiling på dette, eventuelt har stått i samme posisjon kan gi meg et råd. Hva vil du si den beste forberedelsen MOTIVASJONS messig er? Syntes du løping/gåing med sekk er en god forberedelse, tips om dette?
Takk!

IloveRoyalThai
11-01-10, 23:30
http://www.mil.no/haren/hjk/start/;jses ... tid=206165 (http://www.mil.no/haren/hjk/start/;jsessionid=H4VHUAAVYBOC1QFIZYGSFEQ ?_requestid=206165) Her finner du litt..

http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/ ... eredelser/ (http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk/start/marinejeger/mj_forberedelser/forberedelser/) Her finner du nyttige tips om forberedelser. Marinejegere har også masse marsjering på land så det er vært å ta til seg di tipsene her hvis du faktisk skal det.

Sofakriger
12-01-10, 09:15
Velkommen på forumet.

Flyttet til opptak etc

LuftvernKanonFøde
13-01-10, 09:09
Hei Ole. Jeg følte meg noe over middels truffet av teksten din og jeg kan jo dele noe av det jeg vet. Motivasjonsmessig så finnes det mye bra info på den linken til MJK^ Ellers så hjelper det (iallefall for meg) å tenke litt helhetlig på det og f.eks. ha noen sitater i hue. F.eks. Lance Armstrong sa følgende: "Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever."

Skal du inn i 2011 eller? Hvor bor du? kanskje vi kan trene sammen (svar på bosted på PM ;)

En ting jeg kommer til å gjøre i forhold til det med marsjtrening er å gå Nijmegenmarsjen. I utgangspunktet bare fordi jeg er keen på å prøve, men det kommer nok til å lønne seg med tanke på jægern også.

Brumlebass
13-01-10, 22:11
Synes det er utrolig fascinerende med sånne spørsmål. For min egen del har det selvsagt også vært mye tankegang rundt eksakte grunner, men det bøljer ned til en ting: "Fordi jeg vil".
Det er ikke noe om og men, dette er noe jeg vil klare og skal klare. Tenker jeg fremover i livet, er dette det eneste jeg vil fokusere 100% på å gjennomføre. Ikke det at jeg ikke gjennomfører andre ting, for det vil jeg påstå er like så god mental trening som å gå med sekk. Gjennomfør det du starter. Alt fra skoleoppgaver til utholdenhets konkurranser og ekstreme treningsøkter. Det skal gjennomføres.
I tillegg er det selvfølgelig ett tiltrekkningspunkt med det å være i eliten og enn del av den. Jeg har alltid likt å være best og alltid likt å samarbeide med de beste, også her gjelder dette skole såvel som fysisk trening og konkurranse.
Og som det fantastiske sitatet LuftvernKanonFøde sier, så er smerten midlertidig og et mål er et mål. Pain is temporary, quitting is forever!

Ins1ckure
13-02-10, 20:22
Talk the talk, walk the walk

kaibobo
15-03-10, 23:10
Og som det fantastiske sitatet LuftvernKanonFøde sier, så er smerten midlertidig og et mål er et mål. Pain is temporary, quitting is forever!

Hehe, gammelt kroppsbygger/styrkeløft sitat, går egentlig som følger
Pain is temporary. Pride is forever

Men ja, det er et fantastisk sitat.

Herr Brun
15-03-10, 23:36

Hehe, gammelt kroppsbygger/styrkeløft sitat, går egentlig som følger
Pain is temporary. Pride is forever

Men ja, det er et fantastisk sitat.
Tja. Lance Armstrong sa akkurat det (quitting is forever) på en pressekonferanse.

kaibobo
16-03-10, 13:30
tja ok, er bare slik det blir brukt i styrkeløft miljøet ;P
men syntes selv pride hørres bedre ut

Joachim101--
16-03-10, 13:52
"No pain, no gain" :D

Brumlebass
16-03-10, 15:52

Syns det høres mer ut som at pride går utover andres øyne, mens det å slutte, går utover deg selv.
Ser for meg at det er derfor mange kroppsbyggere bruker stoffer som forkorter livet betraktelig da det å kunne vise seg og få ære fra andre er evig.

For min del liker jeg heller tanken på at smerten kun er midlertidig, men dersom du velger å slutte, gjør du det for alltid..

Er vel egentlig en smakssak uten mål og mening, men dette mener nå jeg. ;-)

kaibobo
18-03-10, 10:55

Syns det høres mer ut som at pride går utover andres øyne, mens det å slutte, går utover deg selv.
Ser for meg at det er derfor mange kroppsbyggere bruker stoffer som forkorter livet betraktelig da det å kunne vise seg og få ære fra andre er evig.

For min del liker jeg heller tanken på at smerten kun er midlertidig, men dersom du velger å slutte, gjør du det for alltid..

Er vel egentlig en smakssak uten mål og mening, men dette mener nå jeg. ;-)

Er jo mulig å være stolt av seg selv hehe ;P

oorah
05-05-10, 09:31
"Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid"

honcho
05-05-10, 14:03
Aldri for seint å gi opp.

Pseudonym
05-05-10, 16:46
Aldri for seint å gi opp.
rettelse: aldri gi opp!