PDA

Vis full versjon : Påskeaften: Rød dag. 100% lønn eller ikke?

Northrop B-2 Spirit Northrop B-2 Spirit er et amerikansk bombefly utviklet under den kalde krigen. Det er bygget etter stealth-prinsippet og har en veldig lav radarprofil (trolig ca. 1/100 av B-52 og 1/10 av B-1B). Det er istand til å levere både konvensjonelle bomber og taktiske atomvåpen. Det er et av de dyreste flyene i verden, med en prislapp på rundt 2,2 milliarder dollar pr. fly. US AirForce

Milrab julebutikk nettbutikk julehandel jul

It Doesn't Take a Hero  H.Norman Schwarzkopf The Savior Generals  How Five Great Commanders Saved Wars That Were Lost - from Ancient Greece to Iraq «Bravo The Secret War in Afghanistan The Soviet Union, China and Anglo-American Intelligence in the Afghan War Civilian Warriors The Inside Story of Blackwater and the Unsung Heroes of the War on Terror The Aircraft-Spotter's Film and Television Companion

Milrab salg av taktisk utstyr

jegerkitty90
11-04-09, 19:09
Hei igjen.

Dette er det eneste forumet som vet har respons tid på under 10 min, så tenker det er best å forhøre meg her :)

Jeg jobber i utelivsbransjen på en arbeidsplass som ikke har tariff festet lønn. jeg skal jobbe idag fra kl 22:00 til ca 05:00.

Noen som vet om jeg får 100 % lønn da?

Hørt flere steder at man får 100% lønn etter kl 15 00 på de forskjellige "-aften"e..

på forhånd takk for hjelpen :)

Zapata
11-04-09, 19:22
Hei igjen.

Dette er det eneste forumet som vet har respons tid på under 10 min, så tenker det er best å forhøre meg her :)

Jeg jobber i utelivsbransjen på en arbeidsplass som ikke har tariff festet lønn. jeg skal jobbe idag fra kl 22:00 til ca 05:00.

Noen som vet om jeg får 100 % lønn da?

Hørt flere steder at man får 100% lønn etter kl 15 00 på de forskjellige "-aften"e..

på forhånd takk for hjelpen :)

Jeg antar at du her mener tillegg.
Det er vanlig praksis å gi 100% tillegg utover/etter normal arbeidsdag/tid, som i dag er 15-ish, ja.

jegerkitty90
11-04-09, 19:30
tillegg er korrekt :)

Noen som vet om noen sider hvor det står konkret?

på forhånd takk

alfa91
11-04-09, 20:44
Hei.

Må nok skuffe deg.

Arbeidsmiljøloven gir deg ikke noe tillegg i lønn på helligdager kun ved overtid.
Det er tariffavtaler som gjør det.
Men siden bedriften du jobber i ikke har inngått en tariffavtale så må du nok spørre sjefen pent.

isak
11-04-09, 20:52
Sjekk kontrakten din, slike ting skal (normalt) stå der.

jegerkitty90
11-04-09, 20:52
æsj, det blir med andre ord nei...

jaja, takk for hjelpen gutter!

Zapata
11-04-09, 21:08
Hehe, endel folk som har havnet på feil hylle skjønner jeg.Ta grep!

SWATII
11-04-09, 21:14
[blåebokstaver]Da stenger vi denne.[/blåebokstaver]

Simplex
11-04-09, 22:25
Arbeidsmiljøloven
§ 10-10. Søndagsarbeid
(1) Det skal være arbeidsfri fra kl. 1800 dagen før en søn- eller helgedag og til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Jul-, påske- og pinseaften skal det være arbeidsfri fra kl. 1500 til kl. 2200 dagen før neste virkedag. Arbeid innenfor disse tidsrom regnes som søn- og helgedagsarbeid.
(2) Arbeid på søn- og helgedager er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig.
(3) Arbeidsgiver skal drøfte behovet for søn- og helgedagsarbeid med arbeidstakernes tillitsvalgte før det iverksettes.
(4) I virksomhet som er bundet av tariffavtale kan arbeidsgiver og arbeidstakerens tillitsvalgte inngå skriftlig avtale om arbeid på søn- og helgedager dersom det foreligger et særlig og tidsavgrenset behov for dette.
(5) Arbeidsgiver og arbeidstaker kan slutte skriftlig avtale om arbeid på søn- og helgedager utenom de tilfeller som er nevnt i denne paragraf, mot tilsvarende fri på andre dager som i henhold til arbeidstakerens religion er helge- eller høytidsdag. Slik avtale kan inngås uten hensyn til bestemmelsene i § 10-8 fjerde ledd.

Milrab julebutikk nettbutikk julehandel jul

Motebutikken for den moteriktige soldat

Battle for Peace The Direction of War  Contemporary Strategy in Historical Perspective Counterinsurgency  Exposing the Myths of the New Way of War «Bravo The Secret War in Afghanistan The Soviet Union, China and Anglo-American Intelligence in the Afghan War It Doesn't Take a Hero  H.Norman Schwarzkopf

Fallskjermjeger arven fra Kompani Linge Krigshelten historien om marinejegeren og etterretningsagenten Trond Bolle Strengt hemmelig norsk etterretningsteneste 1945-1970 Brandon Webb Navy Seals

The Savior Generals  How Five Great Commanders Saved Wars That Were Lost - from Ancient Greece to Iraq Seal Of Honor Operation Red Wings and the Life of Lt Michael P Murphy Level Zero Heroes «The The Twilight War The Secret History of America's Thirty-Year Conflict with Iran Cyber War  The Next Threat to National Security and What to Do About it