PDA

Vis full versjon : Treningstur 22-24 april: Oslo-Området

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no

Benky
08-04-05, 11:52
Heisann!

Jeg har en frihelg denne mnd og kunne tenke meg å labbe utover skogen ;) Det er ønskelig med flere deltakere så dere får legge igjen en melding her, om dere er interessert.

Blir vi mange nok kan jeg sikkert spikre sammen et opplegg denne gangen også.

På de turene jeg har hatt før har jeg lagt vekt på at folk skal lære det grunnleggende med å være i skogen (overlevelse) og navigasjon. På den siste turen ble det i tillegg brukt en pulk for at laget skulle ha en felles sak å "kjempe" for. og jeg tror kjempe kan brukes :P Pulken inneholdt all mat, vann og det som var av fellesutstyr i laget.

Om noen er nysgjerrige på de forrige turene hvordan de har vært fordi dere ikke vil begi dere ut på det helt uten videre, er det bare å søke på "treningsturer". her vil dere få turreferat med bilder.

- Nevner også som så mange ganger før at det ikke er noen konkurranse eller ett opptak hvor målet er å sparke folk ut! den eneste konkurransen du får er med deg selv, presse deg mer fysisk og psykisk osv.
- Det er heller ingen utstyrskonkurranse, en trenger ikke ha jerven-posen, super kniv, lundhags pro sko og ett helikopter i sekken bak. Ta det du har og mangler en noe så ta kontakt. har alltid litt ekstra med soveposer, liggeunderlag, sekker osv.

Håper på mange deltakere "jo flere vi er sammen" ;) Vet det er folk som skal på opptak til sommern fj, mj osv men som omtrent ikke har vært i skogen før. for disse vil jeg påstå at disse turene betyr mye både på motivasjon, fysisk form, erfaringer/kunnskap m/mer. Treningskamerat er også noe en kan få her.

Så GI GASS folkens! Dere har ingenting å tape!

Mvh Benky

XenOn
08-04-05, 14:01
Dette høres jo absolutt fristende ut, er lenge siden jeg har vært i skogen nå. Men, hvilket nivå vil man legge seg på? Er det en tur for dem som har vært ute både en og to vinternetter før, eller for dem som kanskje ikke har opplevd å bære gummibåter til man stuper etterfulgt av romersk ildmarsj?

Benky
08-04-05, 23:42
På de forrige turene har det vært med folk som ikke har vært ute en eneste vinternatt før :) Ideen bak samlingen er at en bare skal bli litt vant til å være i skog og mark, tilegne seg erfaringer som er greie å bygge videre på.

En trenger ikke være i super form heller. En kommer svært så langt med bare viljen og det er ikke snakk om kadaverdisiplin ;) Så langt er det ingen av deltagerne på "mine" turer som har noen form for militær bakgrunn. "in fact, de aller fleste har tilnærmet 0 erfaring men kommer langt med humøret.

Håper det var svar på spm ditt.

Det er bare å spørre til alle dere andre! understreker at det ikke er noen utstyrskonkurranse eller at en trenger å være verdensmester i 10 kamp for å kunne være med..

Mvh Benky

Pumpy
09-04-05, 15:58
Hallais ;o)
Jeg driver å vurderer... Hvor er det snakk om a?
Jeg joiner hvertfall hvis jeg får satt av helga..!
Hadde vært kos med en tur til vutt (Y)

Benky
10-04-05, 17:25
Det blir nok litt lengre masjer nå som det er litt mindre snø osv. ingen pulk denne gangen er jeg redd for så jeg får ta å planlegge noe annet satan hehe :)

Blir nok en gang lagt vekt på orientering men i et annet område så det blir litt trening for meg også.

Prøver å få til interessen før jeg planlegger for mye. Så langt har jeg snakket med Weggs og Spesjeg. de virker motiverte for tur!

Kom igjen a folkens!

Mvh Benky

admin
10-04-05, 17:29
Bra tiltak Benky og håper du får med fler og fler på turene dine - fine tilbakemeldinger på tidligere turer så her det bare å hive seg på.

Kamerat-Benky talker også 30 åringer så alder ingen hindring antar jeg...

vossajazz
10-04-05, 19:43
Kamerat-Benky talker også 30 åringer så alder ingen hindring antar jeg...

Hva fa** mener du? hehehe
Benky er en fin kar å ha på tur, det kan jeg skrive under på

*kosemose lille-gutten*

Benky
10-04-05, 19:51
Murre dah hehe :D Trudde detta var mellom oss ;)

Mvh Benky

Weggs
10-04-05, 20:30
Benky!!

Du vet jeg er med!

Jeg håper vi blir en fin gjeng. Kanskje noen som har planer om FJ i år også? håper å finne en treningsmakker/opptakskompanjong, jeg har nemlig enorm tro på å ha en kjent person på opptak. Men nå er det tur.. Jeg gleder meg. Jeg har endelig kommet over en jervenduk. så nå blir det en natt under åpen himmel!!

PS!

villmarkshuset selger jervenduk til 1289,- (TERMO extreme),
Men hva hjelper en jervenduk hvis alt du gjør er å sitte hjemme
og pimper flaska...

Kom dere på tur gutta!

Benky
11-04-05, 11:39
Visste at ejg kunne regne med deg weggs!!

bra!

mer info kommer seinere

Mvh Benky

Atremo
11-04-05, 13:45
Hei,
Var med på forrige tur. Det var gøy. Skulle gjerne vært med nå også, men er desverre bortreist. For dere som kan, kom dere med. Jeg nølte lenge før jeg bestemte meg for å bli med på forrige tur, men angrer ikke ett sekund! Og ikke være redd for at dere mangler utstyr/erfaring.
Benky tar vare på dere ;-)

GOD TUR

Mvh. Daniel

XenOn
11-04-05, 16:05
Man kan da for påkker ta vare på seg selv :P

gaupa
11-04-05, 17:39
Heisann!

Jeg har en frihelg denne mnd og kunne tenke meg å labbe utover skogen ;) Det er ønskelig med flere deltakere så dere får legge igjen en melding her, om dere er interessert.

Mvh Benky

Hvor starter så denne skogsturen? Må vi ha ski?

Gaupa

SpesJeg
12-04-05, 01:41
Halla....Jeg har faktisk bursdag den helga, hehe...Men faen a, er ogsa kiin pa tur ogsa :) sa det det er ikke 100% sikkert at jeg ikke for vert med skal du se....;) Selv om jeg og en kompis har arrangert fest a greier...hehe. Men for se, var sa sinnsykt fornoyd med forrige tur;)

Mvh SpesJeg

Benky
12-04-05, 11:38
Som det står i nicket så blir turen lagt til Nordmarka. Vet ikke fra hvilket utgangspunkt helt enda. Driver og "forhandler" litt med foreldra med tanke på transport osv og må muligens snakke med noen andre igjen.

Som sagt kommer med info senere.

Kan si som så at det blir lagt vekt på orientering med forflytning til fots, altså uten ski. Kommer igjen til å fokusere på "overlevelse" og da tenker jeg mer på det å være på tur, bekledning, matinntak og litt buddytrening osv.

Fortsett å still spørsmål. Hadde vært fint om flk kunne sende påmelding til meg via PM. trenger Navn, telefonnummer, og e-post. En liten bakgrunn kunne også vært fint. Tenker ikke nødvendigvis militær bakgrunn, men hva en gjør på fritida og hva en har vært med på av turer m/orientering før osv.

Takk for fine kommentarer gutta :)

Til de som ikke har vært med før; jeg prøver ikke å ta livet av dere. Det er bare en tur hvor det er fokusering på læring.

Mvh Benky

Pumpy
12-04-05, 15:49
Kan si til alle som er "redde" eller noe.. Benky er ikke farlig ;P
Heller ingen av de andre som måtte bli med ;)
Jeg blir hvertfall med, så fremt jeg får fri, og jeg er hvertfall ikke farlig, så hvis det er noe, dere får hjemlengsel eller noe sånnt, så er det bare å komme å gråte på skuldern min ;)

vossajazz
12-04-05, 15:50
så er det bare å komme å gråte på skuldern min ;)

Dæggærn.... Det var et godt tilbud :)

Benky: Åssen hastigheter snakker vi om forresten? speedmarsj eller kosetur?

Benky
12-04-05, 16:00
Hehe, Ice cold fra Pumpy ;)

Murre: Jeg så for meg en mellomting. må se ann forholdene vi skal gå i og formen til deltagerne. Men kan si som så at det blir lagt vekt på forflytning med orientering i tillegg til det tidligere nevnt.

Hvordan går det med treninga, Murre?

Mvh Benky

vossajazz
12-04-05, 20:38
Den går strålende Benkersh :)

Rocco og meg trener eksemplarisk og driver med finjusteringer nå mot slutten. Begynner å se lyset i tunnelen... Bare det ikke er toget, hehe

Benky
13-04-05, 16:38
LOL =P

Den er notert ;)

Mvh Benky

Benky
13-04-05, 18:55
Er interessen tilstede for tur her?

Påmeldingsfrist er satt til søndag 17 april.

Blir vi ikke nok folk så går jeg tur fredag til lørdag uten noe særlig opplegg og søndag blir det paintball for min del.

kom igjen a folkens

Mvh Benky

13-04-05, 22:28
Hei!

Høres ut som et bra opplegg, men kan desverre ikke den helga eller utover før til sommeren :(

Kjører du flere turer utover sommeren så har jeg gjerne lyst til å dra på en tur, siden ingen rundt området her har særlig interesse for det...

Benky
17-04-05, 21:21
Yeye, da er påmeldingsfristen gått ut.

kan være at det blir for mye med en tur i mnd for folk. hadde det som målsetning, men det utgår nå ;)

Ender med tur fredag med weggs, meg og muligens noen venner av han. det får bli med det. håper at folk joiner på senere turer. Har mange ideer for opplegg men det blir ikke så fristende å arrangere når vi ender opp med å bli 2 stk..

Ha en videre god søndags kveld folkens.

Benky out.

admin
27-04-05, 16:23
Status?

Weggs
27-04-05, 19:11
Turen ble avlyst.

Jeg syns det er bedritent (i mangel på et bedre ord), at når benky stiller opp med opplegg at vi ikke engang greier å rulle oss ut av campingstolene og ut på tur. Disse turene er ENORMT VERDIFULLE med tanke på erfaring til et evt opptak. Dessuten er de alltid veldig hyggelige.

Men jeg gidder ikke surmule. Det kan noen andre gjøre.. Hva sier du benky? Vi tar det en annen gang?

Benky
28-04-05, 14:15
Takk Weggs. Kan ikke si meg uenig i det for å være ærlig.

Har snakket med noen og de hadde gode grunner, men det er nok en del igjen som ikke har noe på ett opptak å gjøre når de er redd for å stille opp på tur. ..

Vi får til tur en annen gang. Weggs. Ikke noe problem ;)

Benky out

28-04-05, 14:28
Først vil jeg si at turene du drar igang er et meget bra opplegg utifra hva jeg har lest og sett av bilder osv.
Anbefaler absolutt de som kan om å bli med på dette.
Selv kommer jeg forhåpentligvis til å bli med på en tur eller to i fremtiden.

Til nå har det bare ikke passet for min del med tanke på familien og jobb i helger.

Men dette er høyst interessant så jeg håper at du ikke legger dette på hylla.

Bor ikke mer enn en 1 1/2 times kjøretur unna så jeg melder meg på når snart muligheten er der.

admin
28-04-05, 14:32
Enig med du - vi får stille sterkt hva gjelder oldboys på neste tur Benky arrangerer så han får litt å bryne seg på ;)

Men dra på tur selv om dere bare blir et par mann - tur er tur!

riflen som synger
28-04-05, 21:29
bilder, hvor finner en bilder fra turene?

king
28-04-05, 21:34
Er disse turene med tanke på å starte militærtjeneste nå til sommeren eller er det et lengre perspektiv? Da tenker jeg på den harde kjernen... ikke oldboys etc

admin
28-04-05, 21:36
Mix. Slik jeg ser det er det åpent hus for såvel de som skal på opptak og de av dere som liker turer og som kanskje kan bidra med tips til gutta som skal inn. Tror de hadde satt umåtelig pris på eldre selskap også. Lar benky besvare på sine vegne og hans turopplegg.

29-04-05, 08:22
Er disse turene med tanke på å starte militærtjeneste nå til sommeren eller er det et lengre perspektiv? Da tenker jeg på den harde kjernen... ikke oldboys etc

Den harde kjernen og ikke old boys ?

Her maner du opp til leven !

Vi gamle gutta på skauen flyter på rutine kontra førstereis gjengen !

He he

29-04-05, 08:27
bilder, hvor finner en bilder fra turene?

Se topic

Trening/TRENINGSTUR NORDMARKA 23-25 mars

En glad gjeng.

king
29-04-05, 17:23
Den harde kjernen og ikke old boys ? Her maner du opp til leven ! Vi gamle gutta på skauen flyter på rutine kontra førstereis gjengen ! He he
Uten tvil, men ble jeg korrigert av admin? Nix ;)

30-04-05, 08:41
Det var vel nummeret inntil at du fikk en aldri så liten reprimande av han også tenker jeg.

admin
30-04-05, 08:58
Hadde vært morro om mange av dere gutta stiller på neste tur. Den harde kjernen, oldboys og førstereisgutta... Må jo bare bli en knall-tur!

krabelure
26-05-05, 14:43
Kjipt med lavt oppmøte, Benky drar igang noen veldig lærerike og verdifulle turer!

Hadde vært med på denne, men var i stavanger. Har langperm frem til mandag 6.6. *hint hint*

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no