Støtt Milforum på Vipps #587 879

dårlig sesjon

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • olsemaen
    Trådstarter

    dårlig sesjon

    Hei
    For et halvt år siden var jeg på sesjon, og jeg var bestemt på at jeg IKKE skulle inn i militæret. Så jeg gjorde mitt beste for å få dem til å ikke ville ha meg. Jeg sa jeg trengte lesebriller, var mye syk, og lekte med med den psykiske testen som en tippekupong. men nå har jeg funnet ut at mil...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • echo
    PENSJONIST
    • 2004
    • 94

    #2
    tror du kan glemme å komme inn i HJK, og sesjon er noe du går igjennom én gang, bare....
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • No fear
      PENSJONIST
      • 2004
      • 2525

      #3
      Aldri si aldri! Hvis du virkelig er seriøs om fallskjermjeger`n så kan du ring til personelloffiseren i HJK og fortelle han historien og få direkte svar. Hvis han tror at det bor noe i deg så vil du nok få sjansen for de gjennomfører sine egne psykologiske tester og vil få et riktig bilde av deg. Fi...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • krabelure
        PENSJONIST
        • 2005
        • 51

        #4
        Du vil få en ny grundigere test rett etter innrykk. Nå vet ikke jeg hvor mye vekt de legger på de forskjellige. Å sende inn en søknad til fjk kan ikke skade, bare sørg for å bruke velvalgte ord!

        Det er jo mulig å gå vanlig rekrutt, søke seg inn på noe litt hardt. (UB-kurs eller noe slikt)

        Der ...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • 16
          RESERVEBEFAL
          • 2004
          • 125

          #5
          Jeg tror du sliter. Sier litt om holdninger, pluss at du offisielt står registert med de resultatene du fikk på sesjon.
          Spørsmålet er også hvorfor har du skiftet så radiakalt mening? Det spørsmålet bør du ha et godt svar på ellers så tror jeg du vil få problemer med å komme inn på et fallskjermjeg...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • 5C2
            PENSJONIST
            • 2004
            • 84

            #6
            Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig (bortsett fra de fysiske). Jeg gjorde det ikke så skarpt på de psykiske testene, men kom allikevel inn til opptak på HJK.
            Olav...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • king
              RESERVEBEFAL
              • 2004
              • 624

              #7
              Opprinnelig skrevet av 5C2
              Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig
              Amen. Jeg gjorde det gjevnt over bra og veldig bra på det fysiske, men ble fordelt til en gurba-avdeling alikevel. Virker nesten som om de ikke har helt kontrollen rett og slett. Eller kanskje det var min råtne personl...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              He who dares not offend cannot be honest
              ~Thomas Paine

              Kommentér

              • ruble
                PENSJONIST
                • 2004
                • 122

                #8
                Opprinnelig skrevet av 5C2
                Skal ikke ta resultatene av testene på sesjonen så alvorlig (bortsett fra de fysiske). Jeg gjorde det ikke så skarpt på de psykiske testene, men kom allikevel inn til opptak på HJK.
                Olav
                Vil du avsløre hva du fikk? Må man ikke ha 5+ for å kunne velge seg til steder i militæret...
                [/QUOTE]
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • 5C2
                  PENSJONIST
                  • 2004
                  • 84

                  #9
                  Jeg fikk 9 i alt fysisk, men husker ikke hva jeg fikk på de andre testene men tror det var 4-5.
                  Når de spurte meg om hva jeg drev med på fritiden sa jeg at jeg drev med jakt og friluftsliv at jeg trente mye og gikk med sekk.
                  Under samtalen med offiser sa jeg at jeg ville søke HJK og da fikk jeg ...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • klorIN
                    PENSJONIST
                    • 2004
                    • 216

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av 5C2
                    Jeg fikk 9 i alt fysisk, men husker ikke hva jeg fikk på de andre testene men tror det var 4-5.
                    Når de spurte meg om hva jeg drev med på fritiden sa jeg at jeg drev med jakt og friluftsliv at jeg trente mye og gikk med sekk.
                    Under samtalen med offiser sa jeg at jeg ville søke HJK og da ...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • 84mm
                      OR-5+ Sersjant 1.klasse

                      • 2004
                      • 8242

                      #11
                      Hmm.. Så må vi ikke slippe for mange katter ut av sekken nå da.. ;-)
                      Hoit!
                      84mm...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                      What happens in the garage, stays in the garage

                      Kommentér

                      • 5C2
                        PENSJONIST
                        • 2004
                        • 84

                        #12
                        uten og slippe ut for mange katter kan jeg si at jeg røk ut av at jeg fikk åpne gnagsår under beggebeina, pga mye gåing Tror det var 35 igjen da jeg ga meg.... Ellers så kan jeg vel ikke si så mye mer om opptaksuka enn at det var gøy så lenge det varte hehe,,

                        Ta med inngåtte støvler og vær nøye...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • klorIN
                          PENSJONIST
                          • 2004
                          • 216

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av 5C2
                          uten og slippe ut for mange katter kan jeg si at jeg røk ut av at jeg fikk åpne gnagsår under beggebeina, pga mye gåing Tror det var 35 igjen da jeg ga meg.... Ellers så kan jeg vel ikke si så mye mer om opptaksuka enn at det var gøy så lenge det varte hehe,,

                          Ta med inngåtte støvler og...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • 84mm
                            OR-5+ Sersjant 1.klasse

                            • 2004
                            • 8242

                            #14
                            Kanyler er sprøytespisser...
                            Hoit!
                            84mm...
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            What happens in the garage, stays in the garage

                            Kommentér

                            • 5C2
                              PENSJONIST
                              • 2004
                              • 84

                              #15
                              Ja, poenget er at du ikke stikker hull på huden på blemma, dette for å unngå
                              at huden revner slike at du får et åpent sår.. Ellers så er det viktig å lufte beina, prøve å holde dem tørre, bruke talkumpudder. Og kjenner man at man begynner å få gnagsår så gjør noe med det med en gang.

                              Var surt å...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • kristian100
                                Trådstarter

                                #16
                                På sesjon sa de at man må ha 5 eller bedre på IQ testen for å komme inn hos HJK, MP, GSV og MJK...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • aiabehn
                                  PENSJONIST
                                  • 2005
                                  • 23

                                  #17
                                  søker du hjk og kommer på opptak tror jeg ikke engang de har tittet på sesjonspapirene dine. så du behøver nok ikke bekymre deg..

                                  En annen ting som jeg synes høres rart ut er din holdning da du var på sesjon..
                                  slasker kaller man folk som har en slik adferd.

                                  men,men, det går vel an å forand...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                  Kommentér

                                  • cap
                                    PENSJONIST
                                    • 2004
                                    • 853

                                    #18
                                    Slik samfunnet er idag skjønner jeg godt at det er lett å havne på for oss, "feil" side. Veldig mange har den holdningen at militæret er helt bortkastet og bare slit og helvete. De har gjerne fedre/familie som kommer med skrekk historier fra 30-40 år tilbake i tid hvor vårt forsvar ikke var som idag...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    Googleannonse

                                    Collapse

                                    Forumstruktur

                                    Collapse

                                    Working...