PDA

Vis full versjon : Margin Fysiske Minstekrav på Fallskjermjeger opptak

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no

christoffer
14-03-05, 18:09
angående fysiske minstekrav, hvor mye margin trenger man? eller holder det med at du tar for eksempel 30 armhevninger hvis kravet er 30?
går det bra hvis du tar akkurat kravene og sparer resten til evemtuelt senere prøver? det er vel ikke om og vinne alle de fysiske kravene, bare bestå de?

Noen som har svar på dette? kanskje noen som har vært på opptak hos HJK, Fallskjermjeger?

barbaren
14-03-05, 18:28
Jeg kan bare svare ut fra de testene jeg må gjennomføre som brannmann. da er det slik at du får bestått om du klarer minstekravene, men man graderer også prestasjoner utover dette, hva dette skal være godt for i brannvesenet har jeg ingen anelse om, de testene vi tar er for å sikre at personellet i en røykdykkerinnsats er i fysisk og psykisk god nok form til å takle situasjonen, det går altså på sikkerhet. i en opptaksituasjon kan jeg tenke meg at desto bedre du presterer desto sterkere stiller du. de ser nok sikkert på innsats og vilje i tillegg til antall repetisjoner og om du og en annen stilles opp mot hverandre i en tvilssituasjon så vil alle nyanser telle.

vet ikke men synser.

Crazy_K
14-03-05, 19:34
Hvis kravet er 30, bør du ligge godt over, rundt 50-60 tror jeg.

Tenk at du skal klare kravet når du er sliten/trøtt/under vanskelige forhold, osv.

Minstekravene er satt for å sile ut de som ikke er i god nok form til å kunne begynne på opptaket uten å få varige men etterpå. Man bør ligge godt over kravene.

krabelure
14-03-05, 20:40
Dette har blitt tatt litt opp her: http://www.spesialjeger.net/forum/viewtopic.php?t=362

Får der frå du sikkert noen flere svar ;o)

SAS
15-03-05, 16:10
Må vel kaste meg i hard trening da!

ruble
15-03-05, 17:52
Slik jeg tolker innlegget hans, lurer han på om det holder å gjøre akkurat minstekrav på opptak. Hvis man skal gjøre 28 armhevninger, om det da holder å gjøre akkurat 28 eller skal man vise at man klarer 40?
Og ikke hvor god margin en bør ha i forkant :P

barbaren
15-03-05, 18:05
det var vel noe slikt jeg forsøkte å svare på i innlegget mitt fra i går. mitt tips er (for å gjøre det TYDELIGERE) prester over minstekrav men ta deg ikke helt ut, selv om det foreligger en dagseddel for hvordan opptaket skal være så kan det komme overraskelser. det er som å være på fjelltur, du bør alltid ha en margin.

SAS
15-03-05, 18:05
Det sier seg vel selv at for å bestå må man klare minstekravet, men vil du gjøre inntrykk kan det være greit å klare mer!

No fear
16-03-05, 00:07
Jeg kan garantere dere at instruktørene ser på hvem som gir gass.

SAS
16-03-05, 00:42
For å sitere mottoet til en veldig kjent avdeling: "Who dares wins"?

Det er bare å kaste seg uti det! Gi gass hele veien, det koster mye men det er verdt det når du står på målstreken og har blitt en av de få utvalgte!

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no