PDA

Vis full versjon : Sykt

SpesJeg
14-10-04, 14:39
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/14/411328.html</P>

Dette er jo bare helt sykt at mennesker har lyst til a se det liksom...Jeg har sett en av dem som jeg fikk pa mail kan ikke absloutt anbefale a se dem for a si det sann. Eller hva har dere a si om dette?</P>

</span>__________________
<span class=postBody>...sannheten får du aldri vite</span>

Crazy_K
14-10-04, 15:29
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Regner med at folk er nyskjerrige og ønsker å utforske, osv. Litt skrekkblandet spenning å se det kanskje. Spesielt unger…De vil kanskje se hvordan det er på ordentli.</FONT></P>

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>*</FONT></P>

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Har sett en del sånn selv, er litt spennende første gang, men etter det bare kvalmt.</FONT></P>

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>*</FONT></P>

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Dette har vel med psykologi å gjøre, mennesket er nyskjerrig av natur, vil se ”forbudte” ting. Har sikkert litt med det å gjøre at for eksempel nyhetene sier han og han er halshugd, men viser ikke bildene av hensyn til seerne. De ser det det*ikke er meningen at de skal se...Spenning osv</FONT></P>

<span class=postBody>Live fast, Die young</span>

idla_
14-10-04, 16:15
Jeg fikk har også sett et videoklipp. Fikk en følelse som ikke kan beskrives med ord. Det er helt ufattelig skremmende at noen faktisk får seg til å gjøre dette. Går ikke an å tenke seg til hvor jævlig det må ha vært for ofrene... blir kvalm...

<span class=postBody>idland84@hotmail.com</span>

Crazy_K
14-10-04, 17:09
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/14/411328.html</P>

*<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>En av titterne som BBC har snakket med sier at han så på bildene av ren nysgjerrighet.</FONT></P>

<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>- Du kan nesten ikke tro at en gruppe mennesker kan bli så hensynsløse at de utfører noe så ondt og bestialsk, og du trenger å få det bekreftet, sier mannen, som ønsker å være anonym.</FONT></P>

*<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>Psykiater Guy Cumberbatch er ekspert på vold i media, og mener ønsket om å se på halshoggingene fra Irak er det samme som driver oss til å se på skrekkfilmer på kino.</FONT></P>

<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>- Det handler mye om tabuer, om å se det vi ikke skulle ha sett, sier han.</FONT></P>

<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>Han mener folks motivasjon er nysgjerrighet om kroppen vår, på samme måte som de ønsker å titte når de passerer en bilulykke. Det er en normal reaksjon og ikke noe forkastelig, sier Cumberbatch til BBC.</FONT></P>

<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>- Politiet har alltid tatt feil når de snakker om de blodtørstige som kommer for å se. Det handler mer om 'Å herregud, det kunne vært meg', sier psykiateren.</FONT></P>

<FONT face=Arial,Helvetica size=-1>Han legger til at dette er en helt normal reaksjon hos mange mennesker og det er lite som tyder på at det å se på grusomme bilder fører til noen alvorlige lidelser.</FONT></P>

Altså, noe av det jeg sa. Og som både idla og SpesJeg(og meg selv)*sier: Dere <U>har* </U>sett filmer. Hvorfor? Tenk litt over hvorfor dere i det hele tatt åpnet linken til filmen.</P>

<span class=postBody>Live fast, Die young</span>

L4rZ
14-10-04, 18:03
<FONT size=1>Helt riktig det dere sier, folk ser dette av ren nysgjerrighet. Det er det samme med 13- åringer og tobakk, de prøver det av ren nysgjerrighet for nye ting som aldri har blitt prøvd før. Det som er skummelt er de som liker det og derfor*begynner å røyke. </FONT></P>

<FONT size=1>Har ikke sett slike klipp selv, og kommer ikke til å gjøre det heller, rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å se noe slikt!</FONT></P>

<span class=postBody>Jau jau, hest og sau.</span>

idla_
14-10-04, 22:18
Vel, jeg fikk mer eller mindre ufrivillig se det hos en kompis. Av ren nysgjerrighet kikket jeg på videoen, ja. Snudde meg ikke vekk før kniven nådde strupen, det var rett og slett for brutalt for meg å se. Merkelig egentlig. Man kan sitte å se på voldsfilmer, uten å blunke. Men dette blir noe helt annet, dette er ekte.

<span class=postBody>idland84@hotmail.com</span>

Benky
15-10-04, 10:20
en venn av broren min som sendte det til han. halshugging med kniv. det var som å se en fiskfå skjært av huet. at folk kan være så ...... er ikke helt til å begripe.

flere som prøver å sende det til meg, men ønsker ikkese slikt igjen. det som er illevarslende er at broren min og venner av han kun er 14-15 år og mange ser på det. flere smiler som om det var julaften. får lyst til å*banke inn fornuft i dem alle sammen.

Benky</P>

<span class=postBody>Leave no man behind</span>