PDA

Vis full versjon : overnatte under åpen himmel

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no

idla_
14-11-04, 13:13
Dette er noe jeg gruer meg litt til, og ikke har konfrontert enda.. Jeg er litt pyse når det gjelder mørket. Det å overnatte i skogen en natt alene virker jævlig skummelt. Jeg har gått i skogen om kveldene, når det er helt mørkt. Ser_ingenting_. Og hodelykta gjør at man bare ser et visst område, men ikke sjans til å se noenting som gjerne lurer bak buskene. Etter 30 minutt, er jeg som regel ikke paranoid lenger, og da går det ganske greit. Men jeg ser ikke frem til en eventuell overnatting alene. Spesielt ikke når jeg har sett filmer som Villmark, og Blair Witch project... ;) Noen andre som har problemer?

</span>__________________
<span class=postBody>idland84@hotmail.com</span>

audi a4
14-11-04, 13:37
joda helt naturlig det. når sansene blir svekket av mørket eller vind ol. blir en jo litt mer på høgget, litt mer forberedt. det er ikke sånn at jeg tenker på skrekkfilmer og sånn, men jeg er liksom*ikke kin på å bli overasket eller skremt. du er som regel tryggere i skogen enn hjemme heldigvis (brann, inbrudd,ran ol)*

<span class=postBody>this is not good for situation</span>

Crazy_K
14-11-04, 13:43
Har overnattet ute flere ganger, men da sammen med andre. Er en grei måte å begynne på, få med deg et par kompiser...Da blir det litt mindre skummelt. Skal sies at jeg var sinnsykt redd første gangen. Grunnen til at vi sov ute den gangen var for å se spøkelser. Men det gikk greit:)

Et annet tips er å holde seg opptatt med et eller annet, hvis du ikke har noe å gjøre, blir skyggene mye lettere om til stygge monstre.

Hvis du først tyner deg gjennom et par netter, går det mest sannsynlig over.

<span class=postBody>Live fast, Die young</span>

Benky
14-11-04, 16:05
Det enest du kan dø av er et hjerteinfarkt og da skal du værra skremt :D

det du ikke dør av gjør deg bare sterkere;)

jrer overnatting aleine i skogen ute problemer nå. starta riktignok som 8-åring med en kamerat. Film er film. etterhvert så blir du så sikker på deg selv at det ikke blir noe problem!

Mvh BEnky

<span class=postBody>Leave no man behind</span>

gnomen
14-11-04, 16:59
Jeg ble litt skremt en gang* jeg lå og sov i skogen i en sovepose.* Plutselig våknet jeg av at jeg ble*"slått" gjentatte ganger på brystkassa - ikke spesielt hardt, men altså hardt nok til at jeg våknet.* Jeg spratt opp og kavet meg ut av posen... og der satt det en rev i månelyset*og studerte meg nysgjerrig</P>

*</P>

</span>

Crazy_K
14-11-04, 18:20
Hehe, det må ha vært en interesant opplevelse gnomen:)

Husker jeg lå ute når jeg var på leirskolen. Alle som ville gikk ut i skogen og la oss til rette, var vel en 8-10 stykker. Dette var i indre troms. Vi spurte lederen om det fantes bjørn her. "Ja" sa han tørt og snudde seg tilbake til det han holdt på med.

Sov ikke så mye den natten. Lå for det meste og knuget en stokk mot brystet og stirret ut i mørket. Kom ingen bjørn da. Tenkte ikke på at leirbålet ville holde den unna:P

<span class=postBody>Live fast, Die young</span>

gnomen
14-11-04, 23:52
Det hører med til historien at reven ikke lot seg verken skremme bort eller ville*la meg*sove ifred. Endte med at jeg måtte sette opp teltet..</P>

<BLOCKQUOTE>

quote: </P>

<HR></P>

Originally posted by: Crazy_K
"Vi spurte lederen om det fantes bjørn her. "Ja" sa han tørt og snudde seg tilbake til det han holdt på med. Sov ikke så mye den natten. Lå for det meste og knuget en stokk mot brystet og stirret ut i mørket. Kom ingen bjørn da. Tenkte ikke på at leirbålet ville holde den unna:P"</P>

<HR></P></BLOCKQUOTE>

Et poeng ang din historie: En kompis av meg forberedte seg til opptaket i sommer ved bl.a.*å gå*turer i øvingsområdet til HJK i åsene mellom Lillehammer og *Koppang. Der så han bjørn. Tok til og med bilder...</P>

</span>

22-03-05, 12:26
Hei

Jeg gruet meg til å overnatte der alene før, men ikke noe særlig nå lenger.
Har gått en del i tett og mørk skog, også alene, og frykten går over etter hvert. Nå føler jeg meg faktisk tryggere i skogen enn blandt andre folk, siden man er helt alene i skogen. Dyr har jeg/vi møtt på mange ganger, men de blir som regel mer redd enn oss og stikker av.

Kristoffer
22-03-05, 23:24
Når du skal overnatte ute gjelder det å være godt forberedt. Med det mener jeg: Oppblåsbart underlag, vinterdyne, leir ved bekk, mat i teltet og lignende = Feil!!!!!!!!!
Reinsdyrskinn, Granbar og leir et stykke fra vannkilde, og faen heller! Vil du ha Bjørn, Jerv og Elg på besøk så gjerne for meg. Men jeg foretrekker å legge maten i trær en 50metring fra telt/overnattingsplass.

Selv har jeg ikke overnattet ute i år enda men det blir nå til helgen, og jeg gruer meg ikke. Jeg gleder meg. Bruker å gå turer på natten for å trene meg selv i å gå meg bort, orientere meg og å bruke litt andre sanser. Når du går i natten pumper adrenalinet lettere og jeg får mye mer ut av en treningsøkt på nattestid enn på dagen pga. den redselen av det ukjente. Men det annbefales ikke å gå på tur på natten i ukjent terreng. Før du vet ordet av det er du langt på vidda. Det opplevde jeg senest i går/i natt når jeg var ute etter arbeid. Jeg løp den normale løypa på fjellet der jeg alltid bruker å løpe når jeg skal på det fjellet, men jeg tukla meg langt bort, gav opp og måtte desverre ty til kompasset for å komme meg ned igjenn. Det gjorde den turen utrivelig men alikevel veldig nyttig og lærerik :D Jeg trener på natten, det bør dere også gjøre, det er da man virkelig lærer kroppen å kjenne. Du kan yte nermest det dobbelte.
Frykt og trening er nemlig en råbra kombinasjon. For meg hvertfall.

Er du redd? Vel Lars har hatt over 2000 overnattinger, gått over canada, nordpolen osv. Leser på den 4 boka hans nå og prøver å lære av en mester. Dette er en bra kombinasjon med at jeg selv er på tur og prøver og feiler jeg også.

Storadmiral Dönitz
18-04-05, 14:17
Var ute i skogen her om dagen sammen med onkelen min på tiurleik. Lå ute i måne og stjerneskinn og det er ingenting å være redd for. Sover bedre ute enn inne jeg er jeg redd.

Det gjør jo ikke noe å være forberedt da, men dette avhenger jo også av hvilken reise du legger opp til. På tiurleiken nå pakke jeg med litt mat, drikke, sovepose o.l. Perfekt...

18-04-05, 22:32
Husk å få med deg natur opplevelsen, så kommer resten av seg selv!

Jeg bruker en regnponcho som jeg henger opp med litt hyssing, og da har jeg fått en fin presenning hvis det skulle begynne å duske litt, og en enkel sovepose om sommeren. Går ca en fire timer til et flott tjern ute iskogen her oppe, bader om morgenen når vannet ligger speilblankt og pakker og er hjemme igjen i 4 tiden. Kommer hjem med et bedre humør og sover godt den kvelden.

Perfekt for kropp og sjel! :)

Hallingen
19-04-05, 13:56
Har tenk å kjøpe en regnponcho selv.

Noen du kan anbefale, eller går det for det meste i det samme?

avec
19-04-05, 14:39
En liten episode fra min ungdom. Jeg var mellom 14 og 16 år vil jeg tippe. Jeg og mine to tvillingkamerater fra den gang var på tur hvor vi overnatet i en enkel laftet hytte ute i skogen. Vi gikk en lang tur en dag på mange timer. Vi endte ved et kjent vann hvor vi hadde vært mange ganger på andre turer. der trivdes vi som vanlig godt og vi ble der helt til kvelden nærmet seg. Vi måtte tilbake igjen til hytta hvor vi hadde mat og utstyr. Turen tipper jeg tok ca 2-2,5 timer en vei. Da vi hadde kommet over halvveis og lenge etter mørkets frembrudd kom vi oppover en sti opp mot toppen av bakken. Der flatet det ut og da var det neppe mer en 2-3 km igjen til hytta. På toppen av bakken, eller et lite stykke inn på sletten hørte vi plutselig masse lyder like bortenfor oss. Vi ble vettaskremt trakk samekniver og det som var. Vi la oss ned på magen og tittet mot horisonten og gjett hva vi så. 3-4 elger stod i mørket å spiste av småtrærne. Det var veldig spennende, og de kan neppe ha vært lengre unna enn 20-30m. De brøy seg ikke om oss og vi kunne gå videre.

Det eneste jeg har vært redd for å møte i skogen etter det er mygg og FI (opfor), og det spør du meg....er jævlig mye verre :-) Har mer enn en gang truffet fienden ansikt til ansikt, både stillinger, leierer, telt, kjøretøy, vaktposter, OP, snublebluss, etc.

Mer spennende enn det kan det ikke få blitt, dag eller natt :-)

No fear
19-04-05, 15:43
Ja, ingenting er som å se dyr vandre fritt i naturen!

cap
19-04-05, 19:39
Syntes det er ganske fasinerende å se dem inne i bur jeg... ehh neida..sant det, flott når man ser dyr i naturen. Tøft om man ligger i OP og får se div.dyr (og FI:).

klorIN
19-04-05, 20:37
Dette er noe jeg gruer meg litt til, og ikke har konfrontert enda.. Jeg er litt pyse når det gjelder mørket. Det å overnatte i skogen en natt alene virker jævlig skummelt. Jeg har gått i skogen om kveldene, når det er helt mørkt. Ser_ingenting_. Og hodelykta gjør at man bare ser et visst område, men ikke sjans til å se noenting som gjerne lurer bak buskene. Etter 30 minutt, er jeg som regel ikke paranoid lenger, og da går det ganske greit. Men jeg ser ikke frem til en eventuell overnatting alene. Spesielt ikke når jeg har sett filmer som Villmark, og Blair Witch project... ;) Noen andre som har problemer?

<span class=postBody>idland84@hotmail.com</span>

Dette kalles frykt! Frykt for det du ikke vet... Du vet ikke hva som skjuler seg bak den stammen osv. For å bli kvitt frykten, må man OPPSØKE frykten! Gå flere turer om natta og overnatt ute, så vil du se at du overvinner frykten snart. Samma med feks høydeskrekk.. Eneste måten å komme over dette er å komme seg opp på høyder, rett og slett trene seg til det!
Lykke til!

lanber2083
05-01-06, 21:41
Er du redd? Vel Lars har hatt over 2000 overnattinger, gått over canada, nordpolen osv.

Lars Monsen har aldri gått over Nordpolen.

Hva temaet angår, så er det ikke det helt store problemet. Viss du frykter å ligge ute alene, har du ikke noe annet å gjøre en å gjøre nettopp det. Finnes ikke noe lettere metode enn å konfrontere "frykten". Jeg lå selv ute alene med telt på høsten som 12 åring. Jeg husker det var litt skummelt, men veldig morro. Så har det bare ballet på seg:)

pjokken
05-01-06, 22:21
Har tenk å kjøpe en regnponcho selv.

Noen du kan anbefale, eller går det for det meste i det samme?

lenge siden du skrev dette, men... Det britiske forsvaret har en hel genial poncho som er rektangulær og med maljehull i.

http://www.dundun.biz/poncho.JPG

Platoon Sarge
05-01-06, 23:15
Farligste dyret i Norge er flott eller skaubjørn som det også kalles. Dør flere mennesker av det en noe annet dyr tilsammen... Nåååå ble dere skremt nå tenker jeg... hehe

Noxius
13-01-06, 11:42
eneste jeg er redd for i skogen må vell være skogens konge, elgen :P serlig hvis det er en mamma med unger på tur.. men er ikke no redd for skogen, er mere redd for trange små kryp kjellere med edderkopper som spiser rotter og mus. tanken på og få en stygg liten jævel ned i nakken :P de er jo ikke farlige da, men men :P alle har vell litt fobier :P

Gnist
13-01-06, 18:25
edderkopper som spiser rotter og mus.

Går ut i fra at du refererer til sørligere strøk?

ReserveRecon
13-01-06, 21:33
Flere enn meg som har opplevd at når klokken bikker 2400 da blir det helt stilt? Hverken fuglelyder eller annet?
Og så begynner det hele på `an igjen en time senere (ca.)

En artig følelse :-)

Eller er jeg enig med flere talere her: Det er naturlig å være redd for det man er uvant med, så kom deg ut i skogen og overnatt :-)

Noxius
18-01-06, 11:29
det med edderkopper som spiser rotter og mus var en spøk, men det er sykt hvor store edderkopper i kjeller blir :P noen ser ut som di er bola :)

isak
18-01-06, 11:41
det med edderkopper som spiser rotter og mus var en spøk, men det er sykt hvor store edderkopper i kjeller blir :P noen ser ut som di er bola :)

Hehe glemmer ikke de hårete jæ**** som kosa seg i sluket i dusjen i Libanon, (bølgeblikk skur)og som hoppet fram når vi skrudde på dusjen, fy a meg for noen beist, og så var de ufarlige i tillegg, men de så ikke sånn ut.
Pluss de gangene man våknet av at noe beveget seg på myggnettingen for så å stirre rett inn i øynene til et slikt svin...huff og huff.Hehe vekker minner, selv om det var en liten avsporing.

18-01-06, 13:18
Tror dere det lar seg gjennomføre å ligge under åpen himmel på fjellet nå (1700 meter) hvis jeg bruker en Helsport Arctic super pose med vanntett pose rundt, flere gode isolerende liggeunderlag og en thermo extrem pose?

Hadde vært fett å prøve i helgen men vet ikke om det er så veldig i henhold til sunn fornuft. Var 20 minus for ikke så lenge siden i tilegg til at det blåser godt :-P

Bare lufter tankene mine, ender nok opp med telt og varme fra primus..

TMD
18-01-06, 14:55
Tror dere det lar seg gjennomføre å ligge under åpen himmel på fjellet nå (1700 meter) hvis jeg bruker en Helsport Arctic super pose med vanntett pose rundt, flere gode isolerende liggeunderlag og en thermo extrem pose?

Hadde vært fett å prøve i helgen men vet ikke om det er så veldig i henhold til sunn fornuft. Var 20 minus for ikke så lenge siden i tilegg til at det blåser godt :-P

Bare lufter tankene mine, ender nok opp med telt og varme fra primus..

Jeg ser ikke at dette skulle være et problem så lenge du tar dine forhåndsregler. Jeg har selv en del netter bak meg alene på fjellet i temperaturer godt under -20 og jeg sitter jo her den dag i dag. På den andre siden skal man så absolutt ikke ta lett på det å dra alene i fjellet midtvinters.

Den som vet best om bør legge ut på turen er nok ingen andre enn deg selv. Om du stoler på dine egne ferdigheter og er overbevist om at dette er noe du fint kan klare så kjør for all del i vei. Lykke til om så skjønt!

18-01-06, 14:57
Yes, legger ut rapport på mandag ;-)

JevèrMann
18-01-06, 21:09
Farligste dyret i Norge er flott eller skaubjørn som det også kalles. Dør flere mennesker av det en noe annet dyr tilsammen... Nåååå ble dere skremt nå tenker jeg... hehe
Jeg ble litt redd ja. En gang fikk jeg en slik sak midt på tuppen av papa-santaclaus.
Ikke fett å gå til mamma med slike problemer.
(Må vel nevnes at jeg var veldig liten.)

ifanterist
19-01-06, 00:37

<span class=postBody>idland84@hotmail.com</span>Ja det er mange som har en viss frykt for mørket,og det er helt naturlig at ett fredlig landskap med trær ,og busker ,kan fort forandre seg i mørket,og i høy grad hvis en setter fantasien i sving,og da har angstfølesen lett for å dukke opp.Slike situasjoner har nok mange opplevd flere ganger,inklusiv undertegnede.

LooD
19-01-06, 09:54
Hehe, husker at jeg så mye fi i buskene på første vakta under bivuakkøvelsen ja.

barbaren
20-01-06, 10:12
Du trenger ikke å gå langt opp på fjellet eller dypt inn i skogen den første turen. du stuper ikke fra 10 ern første gang du skal prøve å stupe, men du begynner rolig og øker på. det er vel to sider av denne saken: kort vei hjem de første gangene, gjør det lettere å avbryte, drar du milevis innover, må du milevis tilbake for å avbryte. du må nesten vurdere selv hvordan du vil gjøre det, men jeg ville tro at om du tok det rolig og mestret det å ligge ute alene i nærheten av hjemmet først så ville nok den laaange turen blitt mye triveligere.

det er vel bien/vepsen som tar livet av flest mennesker i Norge, på verdensbasis er det flodhetsen som har flest liv på samvittigheten (etter menneskene seff.)

20-01-06, 13:25
Du kan feks dra opp til et i skogen deg, mekke bål og lage god mat, sove lenge til neste dag. Trenger ikke være så ekstremt, den turen jeg kommer til å huske lenge er den i forrige helg hvor vi lage pølser og biff med potetsalat og digg under åpen himmel MED reinsdyrsfell rundt bålet :-D

Bilde her:

http://img2.uploadimages.net/817682Olli.JPG

JevèrMann
20-01-06, 17:02
Jeg har en meget livlig fantasi og har vegret meg for en slik alenetur lenge.
Dette med å ikke trakke for langt vekk har faktisk ikke fallt meg inn.
Tror søkke ta jeg skal la fenrik tuborg stå i kjøleren til lørdag og ta meg en natt i det fri.

22-01-06, 23:48
Good work! Blei det tur?

Denne helgen var det snø storm så det ble nok telt med kompis ja (det er forresten sant når de sier at propran virker dårlig som primus brensel når det er kaldere enn -7)

JevèrMann
24-01-06, 12:37
Det ble en blandet opplevelse må jeg si.
Startet litt før skummringen og tenkte å ha telt og primus i gang før mørket.
Av gammel vane så fortsatte jeg bare å gå og gå og mistet fullstendig fokus på hva jeg egentlig skulle.
Pluttselig ble det sotsvart ute og teltet var ennda ikke på plass, og så begynnte fenomenet..
En lyd! søkke ta..
Fommler med tommelen for å kline omstilleren på F, men hva er dette? Ingen børse å se.
Begynnte å se rundt og bak meg med den lille hodelykten min og alt jeg ser er en liten lys tåkeflekk forran meg.
På et eller annet tidspunkt hadde jeg nesten småpanikk, men klarte til slutt å roe meg ned og si høyt til meg selv, "Fredrik, du er en dum liten jente!".
Deretter var det plankekjøring å labbe noen km tilbake til mitt opplyste hjem, men noen overnatting ble det ikke.
Jeg angrer på at jeg så blair wich project:P

25-01-06, 09:26
Du får legge deg i hagen neste gang da ;P

Rakkeren
25-01-06, 09:57
Jeg har endelig tatt meg selv i nakken og begynt noen spede forsøk på å finne formkurven igjen.
I den anledning kledde jeg på meg ullundertøy og refleksvest og la ut på en joggetur. Planen var at dette skulle være en tur på 30-40 minutter på det jeg trodde var en traktorvei langs et vann her ute på Askøy, virkeligheten ble en ganske annen! Turen tok halvannen time, traktorveien var visst en tursti, og det hele endte med å utarte seg til å bli en topptur. Det ble mørkt og glatt, og jeg befannt meg på ukjente stier, men litt spenning i hverdagen skal man jo ha.
Hva lærte jeg?
1.Skal man på tur i skogen i mørket, så vær sikker på at du har vært der før!
2.Asics gel støtdempende joggesko med netting for bedre pusting og komfort må ikke forveksles med marsjstøvler!

JevèrMann
27-01-06, 02:05
Kan det hende at denne traktorveien strakk seg fra ravnanger til ask og at disse ukjennte stiene du snakket om ledet opp til eller rundt dronningen?
Isåfall har jeg gjort den samme erfaringen, bortsett fra at jeg trynte i vannet, ødela mobilen, skadet foten, fikk ikke kontaktet kammerat for henting med bil og måtte halte meg hjem langs veien til kleppestø.
Men det var verdt det når jeg kom hjem til grandiosa og myth busters og la foten på krakken:)

Rakkeren
28-01-06, 00:25
Kan det hende at denne traktorveien strakk seg fra ravnanger til ask og at disse ukjennte stiene du snakket om ledet opp til eller rundt dronningen?
Isåfall har jeg gjort den samme erfaringen, bortsett fra at jeg trynte i vannet, ødela mobilen, skadet foten, fikk ikke kontaktet kammerat for henting med bil og måtte halte meg hjem langs veien til kleppestø.
Men det var verdt det når jeg kom hjem til grandiosa og myth busters og la foten på krakken:)
He..he..Nei, kjenner du vannet / dammen (drikkevannskilde) som ligger på andre siden av veien ved Kleppe senter og svingen pizza? (Vanvittig bra rullekebab der...) Langs vannet på høyresiden går traktorveien ca.300 meter inn, før den blir en tursti. En godt merket tursti som passer til en kosetur, men ikke til jogging.

Noxius
07-02-06, 15:22
sorry ass :) men syns dere er noen pysete små jenter :D neida skal ikke være dust, men tror kansje du burde slutte og se på skrekk filmer ;)
men en ting som hjelper for meg i en mørk trang skog er og tenke på at jeg gleder meg no sinnsykt til jeg står oppe på rena og begynner på førstegangs tjenesten :)
hehe nå skal ikke jeg skryte, men jeg er ikke så veldig redd av meg, så når jeg går aleine i skogen når det er mørkt, så prøver jeg og syke meg ned, tenker på hvor kjipt det hadde vært hvis det hadde kommet en sinna elg og banka meg opp og sånne litt kjipe ting, prøver også å høre etter skummle lyder og lager meg et skummelt senario opp i hue og ettervært så tar det så sinnsykt av oppi der at alt bare blir tull, fordi det blir så overnatulig at det er til og le av. men du må netsen bare finne ut av det selv..
men blir du fallskjærm jeger eller en sånn barsk type i millitæret, så syns jeg ikke det at du er litt mørke redd skal ødelegge drømmene dine ;)
men lykke til

JevèrMann
07-02-06, 17:39
Rakkeren - Ja, jeg har så og si vokst opp i skogen rundt dette vannet..
Det er forresten en fin tur opp til kolbeinsvarden, men denne blir lengre hvis du begynner ved torvgarden eller bergheim. (og ikke fra askøysenteret)
Har løpt en del fra bergheim til kolbeinsvarden på sommerstid, men hele terrenget blir jo en eneste stor myr på denne tiden.

barbaren
11-02-06, 00:34
er du ikke vant til å v ære ute i skogen i mørket blir alle lyder skumle, men alle er naturlige lyder som skal være i skogen når det er mørkt, om dagen er det andre lyder, det er ikke noe man tenker på, men lyd er viktig, tenk bare på film og lydeffektene, lyden blir særlig viktig når mørket hindrer synet å virke, det er vel omtrent 90% av inntrykkene som kommer via synet. bestefar var på båt under krigen og han fortalte om nattsyn som bare ble borte, de så ingenting om natta før de fikk spist noen gulrøtter, da var synet tilbake om natta. så spis opp grønnsakene dine gutt.

medpack
11-02-06, 00:45
Jeg ble litt skremt en gang jeg lå og sov i skogen i en sovepose. Plutselig våknet jeg av at jeg ble "slått" gjentatte ganger på brystkassa - ikke spesielt hardt, men altså hardt nok til at jeg våknet. Jeg spratt opp og kavet meg ut av posen... og der satt det en rev i månelyset og studerte meg nysgjerrig</P>

</P>

</span>

Var reven i allefall søt?
Hehe, bra liten fortelling ja.
var artig å lese.

9 1
13-02-06, 23:17
husker jeg satt på vakt en natt i en patruljebase (var begynt å bli lyst så satt alene) ca 0400 tenker jeg og ikke helt våken (fy fy)....da krøp det en skogmus på hånda og inn i feltjakka, dvs han prøvde for jeg skvatt til (fra hvilepuls til 170 på 0,01 sek!). Tror musen fløy en 6-7 meter men jeg så'n løp videre så det gikk nok bra me'n (skulle likt å måle pulsen på'n!). Hadde FI vært i nærheten kan det nok ha sett ut som om om jeg vinket til de.....skvatt bra ja! Har ledd litt av det etterpå, synd ingen har det på film.

13-02-06, 23:36
....da krøp det en skogmus på hånda og inn i feltjakka...

Har hatt en lignende opplevelse selv. Lå i nedgravd OP og leste kart mens de som ikke lå og kikka ut luka sov. Plutselig kryper en diger, feit, hårete edderkopp over hånda mi... (kanskje hukomelsen er litt forvridd etter en sånn traumatisk opplevelse, men jeg hater edderkopper!). Jeg skvetter til, hopper opp i taket av OPen med et brak, og vips, så er alle våkne og fomler etter våpen.

Følte meg veldig smart når jeg tilslutt sa hva som fikk meg til å skvette sånn.

Benky
14-02-06, 11:43
*humre* :P

Ingen kan vel med god samvittighet si at de sover med edderkopper i enden av senga og føler seg like trygg som når bikkja ligger i enden av senga ;)

Mvh Benky

Forvarets offisielle sider finner du her Forsvaret.no